dilluns, de setembre 13, 2010

LA LAURA JA ES MESTRA


Ja de ben petita tenia clar que volia ser mestre.

La veritat és que no ha estat un camí fàcil, per no dir gens.

Han passat més de 13 anys des del principi ja.

De cop, haver d’anar a escola per mi es va convertir en un infern.

Una angoixa i ansietat constant em torturaven de tal manera que tenia pànic de posar els peus a l’escola.

De sobte tot es paralitza, no veus més enllà del que estàs passant en aquell moment,

tu et fas petita i no saps perquè però alguna cosa et devora per dintre i no pots.

En aquell moment no raones i penses que allò no ho suportaràs.

No et fa mal res, no és un dolor físic, és un dolor diferent als altres però és molt dolorós.

Com jo li dic és el dolor de l’ànima: sofreixes, tot t’és indiferent, t’envaeix la tristesa,

tot és torna fred i la por s’apodera de tu, és com perdre el control.

Segur que molts em compreneu. No poder continuar estudiant quan si que ho volia, em torturava,

però el patiment i com ho passava podien amb mi.

Aquí va començar la meva gran lluita. Dels 17 fins als 20 anys vaig intentar cada setembre

tornar a començar de nou el curs escolar però novament les meves pors apareixien i s’apoderaven de mi.

Cada vegada que em pensava que havia sortit del forat i que començava a tirar endavant,

hi queia de nou. Vaig fer la prova d’accés per majors de 21 anys a Grau Superior,

que em va permetre accedir al mòdul d’educació infantil que va durar dos anys

i d’aquí vaig passar a la universitat.

Per fi semblava que tot començava a quedar enterrat en el passat.

Tot allò m’havia donat una autoestima increïble, més enllà del que significava,

em demostrava a mi mateixa del que era capaç i del que podia fer.

Així, el setembre 2004 començava la meva vida universitària.

Allò era com un somni. Jo a la universitat?

Ni en el millor dels meus somnis m’hagués pensat arribar fins aquí!!!! Vaig fer el primer curs però al començar segon, quan em pensava que ja ho tenia tot més o menys encaminat,

va aparèixer altre cop la por i aquella angoixa que podia amb mi i les meves il·lusions.

Tot es paralitza, torna aquell patiment i aquell no viure que preferien que abandonés

a que continués passant per allò.

Total, un altre curs tirat per la borda.

Però ara no podia abandonar havent arribat fins on havia arribat,

i així el setembre 2006, tornava de nou a començar segon.

El vaig aprovar. Ara només em quedava tercer, però novament el destí va voler posar-me a prova.

Aquest cop amb tanta mala sort que vaig quedar-me literalment “atontà”,

no m’enterava de “na”, només sé que estava a casa perquè no podia ni moure’m, estava agotada.

El millor va ser que no me’n adonava de res.

De nou, un altre curs escolar passat a la història.

Vençut és aquell qui deixa de lluitar, jo no. I el setembre 2008 iniciava de nou un altre curs..... En definitiva, aquí estic ara, setembre de 2010, amb la carrera de carrera de mestra d’ed. Infantil a la butxaca.

Per mi significa molt més que tot això.

És un premi a la meva lluita, una recompensa al meu esforç,

una lliçó al meu patiment i un somni fet realitat. Us ho explico perquè vull compartir amb vosaltres la meva il·lusió,

que sapigueu que ho he aconseguit i gràcies perquè sé que molts heu estat al meu costat.

Això ha sigut una odissea amb totes les lletres.

El mèrit que té això només ho sé jo

En molts moments hagués tirat la tovallola però no sé com ni perquè he seguit,

el temps cura les ferides i el fet de ser bastant exigent amb mi mateixa m’han fet tirar endavant.

Sóc com sóc gràcies al que he viscut i el passat ha estat el preu del meu aprenentatge.

Per mi, aquesta lluita ha estat l’autèntica escola de la meva vida,

qui m’ha ensenyat a lluitar i a no rendir-me mai.

De tot se’n aprèn. I a vegades les coses no són fàcils.

Per mi no han estat gens fàcils, he caigut, m’he tornat aixecar, he caminat, he caigut,

m’he tornat aixecar i he caminat....i així no sé quantes vegades,

però no us rendiu mai i lluiteu per allò que realment vulgueu.

Tot arriba a qui sap esperar.

P.D.:Gràcies als meus pares i germà, per estar al meu costat en tot moment durant tots aquests anys,

per haver confiat en mi i no haver-me deixat mai que la por em guanyés.

Ho sento, perquè sé que en alguns moments he fet coses que us han fet patir molt.

Perdoneu. .

MOLTES GRÀCIES!!!!!

Ja sé que cadascú ha passat les seves coses

i que potser fins i tot el que m’ha passat a mi

al costat de l’experiència d’ algú altre és insignificant

però jo només sé que és el que m’ha tocat viure i que, és la meva expe

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Carai, carai, carai!!! Enhorabona, segur que et fa més il.lusió després d'aquest esforç tant gran, que si no t'hagués costat gens. El final, als que ens costa el tema estudis, la universitat es un exercici per afrontar els reptes de la vida, la feina, la parella, els amics......Al capdevall a la universitat hi anem perquè volem i un cop hi som, la constància, el treball, l'esforç, el sacrifici, valors que s'han perdut avui en dia, ens fan tirar endavant, superar-ho i conseguir-ho. Algú, més ja sap de què estic parlant.
Si vols, pots venir a casa i ja tens 4 alumnes "del tirón" Apa enhorabona una altra vegada i ara a buscar feina, diplomada!!!!!!

J.A.F.

tabac ha dit...

molt be uau!!!!!! molt bé!!!! ara a partir d'aqui només es pot anar endevant!!!!
Enhorabona!!!!!

titi ha dit...

nena falisitats....
senyu senyu...
jajajaja
besotes
titi

Anònim ha dit...

Uau!!
Et desitjo el millor i que tinguis molta sort!
Tots sabem que vals moltíssim, tant professionalment i com a persona, amiga, cosina... i ens ho acabes de demostrar!
Saps lo important que ets per nosaltres (encara que no donguis senyals de vida, je je.)
ENHORABONA I T'HO MEREIXES!

Idoia.

Anònim ha dit...

Laura est un crack de veritat
Ara a fer feina
i a ensnya tot lo que as apres
apa que et vagi molt be
aveure si me ensenyas a escriure catala
Un peto molt gros
RAMONET

Anònim ha dit...

Pots ser feliç cuan saps que algu t'estima

Anònim ha dit...

Moltissimes Felicitats Laura !!!!!
una forta abraçada
Carlota,Maria i David

Anònim ha dit...

moltes felicitats laura aqui una freixa amb un collons com un toro molts petons anna freixa paloma

Unknown ha dit...

Feia dies que no entrava al blog i haig de reconèixer que estic impressionada amb aquest post, Laura. Em sonava alguna cosa i et tenia especialment present a les meves oracions (aquesta és la meva manera d'estar amb vosaltres sense ser-hi massa). Ara ja veig que ets una gran lluitadora, quin exemple!! Petons grans (a tots).

Anònim ha dit...

Collons Laura, feia un munt que no entrava i ves per on entro i em trobo aixó, moltes felicitats, moltes felicitats i moltes felicitats de veritat, ara a intentar ensenyar, i t'assegur-ho que tens ot que ensenyar.

Un petonarro!

Teco

Anònim ha dit...

Hi ha homes que lluiten un dia i son bons. N'hi han altres que lluiten un any i son millors. n'hi ha que lluiten molts anys i son molts bons. Pero hi ha els que lluiten tota la vida: aquests son els imprescindibles. Bertold Bretch.
Nena moltes felicitats!!
Va per tu Laure!
Kikufre.

Anònim ha dit...

Avui obro el blog, despres de mesos de no fer-ho, i amb trobo amb aksta revelació de la Laura(haig de dir, que no dec enterarme de res, no en tenia ni idea de que habies pasat per aquest infern, només tú ho saps).
Gràcies Laura, ens has demostrat que ets franca, sencilla i sobretot lluitadora, molt lluitadora...... Et mereixes el millor....!!!
Molts petons, AFA

miri ha dit...

Nena Laura, moltes felicitats!! Fa molta il.lusió que ho hagis aconseguit. Tanta lluita per arribar allà on volies. Això val molt!! Enhorabona! Has aguantat el tirón fins que ho has aconseguit! Rebéeeeee!! Un bon exemple. Molta sort d'ara en endavant!! Segur que t'anirà molt bé. Felicitatssssssss

Agusti ha dit...

Fa ja uns quants dies en Ramiro va dir-me...... Agustí, has mirat el blog, al dir-li que no em va convidar a fer-ho tot avançant-me que hi sortia un escrit de la Laura que feia “gallina de piel”

Li vaig dir que ja ho faria, que coneixia prou be la sensibilitat de la Laura i la seva envejable forma de redactar....... i que no em sorprendria gens quedar-ne bocabadat.

Encara que per vergonya meva m’ho va tenir que recordar encara una altre vegada, justament avui he obert el blog i..... efectivament...... “gallina de piel”

Estimada Laura tenim molt per aprendre de tu, t’ho diu un jubilat que ja pentina cabells blancs, ens dones una lliçó de constància, perseverança, sinceritat, transparència, humilitat,........ que per mi voldria............i deixa que et digui que el meu net Ton te una gran sort de tenir-te per PADRINA.... si, si amb majúscules!

Moltes felicitats, a tu, als teus pares i germà pel títol aconseguit i moltes gràcies per ser com ets!