dijous, de setembre 25, 2008

Diccionario Castellano / Portera / Castellano



Por favor, endereza tú la ensalada. (adereza)
Tengo una turticulis que no puedo mover el cuello. (tortícolis o cualquier dolor de cuello)
En la cocina, una mesa de fornica blanca. (formica)
Es un pograma al que la gente va a contar sus poblemas. (programa, problemas)
Tráeme el fli de limpiar los hornos. (aerosol, spray)
Me gusta ver el furgo por la tele. (fútbol)
Dile a tu hermano Grabiel que venga. (Gabriel)
¡Te he dicho cienes y cienes de veces que te comas el goyú! (cientos, yogur)
Le compré unos zapatos de piel de cacodrilo. (cocodrilo)
Colgó un almenaque del año noventa y cinco en la cocina.
¿No sabes que día es hoy? ¡Pues mira el candelario! (calendario)
¡Marchando una ración de cocretas/ concretas! (croquetas)
Yo lo que mejor cocino es la tortilla y los canalones. (canelones)
Fuimos al cine, a ver una penícula/pinícula de ciencia ficción. (película)

Ni an moltes mes de aquestes charnegaes que poquet a poquet anirem possan.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Uf!!!!!! n'hi ha tantes, ipubufreno, verticales (cervicals), sofares, dientista,etc... aixo es un no parar!!
J.A.F.

Anònim ha dit...

L'altre dia uan Sra.que li fa els arrengaments a la Marta,amb va dir no amb trobo prou be avui ja i pres un neopreno,pero el paleta que be a casa l'hi vaig preguntar como esta Manolo uy ahora bien pero he estado fastidiao me tomaba hasta metadona (cortisona).I la senyora que vaig veure a La Caixa i va preguntar que cuando me enviaran el papel de si etoy viva o muerta (La fe de vida)

Anònim ha dit...

Una clienta de la Marta diu que ella por Navidad sus sobrinos quieren gambas roja i er paste de Car Turu si no tita no venimos.

Anònim ha dit...

Geloti per el mal de cap

Anònim ha dit...

Jo un dia estaba esperant per fer una extraccio per fer un anlisis de sang i ve una senyora i pregunta,aqui e la sangre? si senyora aqui e la sangre l'hi vaig respondre.

Anònim ha dit...

Una Mundila va ser la que la Maria (QEPD) va explicar un dia a casa,.... "Señora, a mi vesina que estaba embrassá le han tenido que hasé una necessaria !!!!!! para sacal·le er feretro!!!!" i després ell anava portar la roba vell a la GARITA no a Càritas!, i per acacbar l'avia d'un amic meu quan ens volia aviar ens deia "iros al SAMFOR a tomar algo" , quan volia dir al FRANKFURT!

Anònim ha dit...

Collons TECO ma es fet plora de tan riure de aquet acudit de la vida real. Nano de kategoria.
RAMONET

Anònim ha dit...

Doncs la noia del meu homen, quan era petit li deia: ponte er norei (l'anorac) i als Sebagos li deia los peciacos.
També vem anar a un coptel (coktel)
A.F.A

Anònim ha dit...

També va estar molt bé aquell dia que unes veïnes que van anar de prestao a cal Jover (els nostres veïns) li van demanar a la mare si tenia alguna "confusió" (infusió). També tenia una dona de fer feines que a mig matí prenia una "menta pomponeo".

Anònim ha dit...

Ah! i un cop vaig estar serrant amb una gitana que em va explicar que su mario taba ingresao por una hernia fiscá. Jo li vaig dir que l'hernia fiscal era una cosa molt habitual i que quasi bé tots la patiem. es va quedar bastant tranquila mab el meu diagnosi.